Projecten
Projecten Retail
De category-managementafdeling is het commerciële hart van de organisatie. Leverancierscontacten onderhouden. Marge- en omzetrapportages volgen en er op acteren. De wekelijkse folder vullen. Jaar- kwartaalgesprekken voorbereiden en voeren met leveranciers. Het verwerken in de systemen. Logisch dat deze afdeling vaak overbelast is.
Retail Rootzz neemt die druk weg. Heeft u een project wat prioriteit heeft en waarvoor u geen category manager “vrij kunt spelen”? Wij hebben een oplossing:
wij coördineren en voeren category-projecten uit op uw afdeling. Voor zowel vers-, dkw-/non-foodgroepen gebaseerd op uitgebreide kennis en ervaring en met behulp van uw mensen en informatie. Maar ook assistentie op format-/formuleprojecten. Dus wat wilt u nog meer? Wij zorgen ervoor dat u uw handen vrijhoudt voor uw dagelijkse business!
Projecten op Category-management afdeling (retail)
Neem contact op met Retail Rootzz, leg het project voor en wij vertellen u hoe we u zouden kunnen helpen. (We vertellen het u ook als we dat niet kunnen en geven dan gelijk aan wie dat eventueel wel kan). Dat kan geïntegreerd op uw afdeling, maar ook extern. Altijd in samenwerking met uw inkoop- format-, marketing- en/of category-managementafdeling. Retail Rootzz spreekt en kent de taal. De uitgebreide kennis van vrijwel alle groepen binnen een (non)food retailer zorgt voor een goede en gedetailleerde uitvoering van het project.
Wij werken niet met ingewikkelde wetenschappelijk programma’s maar maken gebruik van uw cijfers of onderzoeken, databases, uw eigen mensen, uw winkel(personeel) en externe data zoals AC Nielsen GFK IRI waar we ons advies of executie mede op baseren. En de kosten?, die zijn vaak lager dan wanneer u iemand inhuurt voor 40 uur/wk. Projecten kunnen wij indien gewenst part time uitvoeren met focus op de kern van het project zonder afgeleid te worden door andere zaken.
Een voorbeeld van een project dat Retail Rootzz succesvol heeft uitgevoerd is Vers Vooruit vleeswaren bij Albert Heijn (niet part-time). Een geïntegreerde projectaanpak op gebied van presentatie, verpakking, productontwikkeling/-verbetering in samenwerking met merchandising en flow management van Albert Heijn en leveranciers. Daarnaast heeft Retail Rootzz ervaring in het bedenken en uitwerken van nieuwe concepten en modules
Projecten op Category-management afdeling Projecten (FMCG)
Maar ook als fmcg bedrijf biedt Retail Rootzz u een helpende hand.
Category management projecten opzetten/begeleiden namens u met een retailer, trade marketing vraagstukken uitwerken en coördineren. Distributie uitbreiding realiseren of als sparringpartner fungeren van uw salesplannen. Schappenplan analyse of shopperonderzoek uitkomsten implementeren? Retail Rootzz wil u hiermee graag helpen full-time of part-time.
Een project wat Retail Rootzz recentelijk heeft uitgevoerd voor Alpro Soja was de realisatie van een marketing dashboard voor de sales afdeling en een “update presentatie” voor diezelfde afdeling over de rol van category management bij een foodretailer en hoe sales nog effectiever haar rol kan uitvoeren bij deze retailer.
Interesse?, neem dan contact op. Wij kunnen vrijblijvend met elkaar van gedachten wisselen over een mogelijk inzet van Retail Rootzz op uw category managementafdeling.