Albert Heijn haakt in op Pokemon Go

Elk keer weer lukt het de supermarkt gigant uit Zaandam om weer met iets nieuws te komen en de actualiteit te vermengen in hun communicatie marketing en winkelbeleving.

Nu weer de Pokemon rage die door ons land woedt. Op je smartphone kun je zien waar zich Pokemons in vestigingen bevinden en je naar binnen moet om ze te vangen.

Een briljant idee van een briljante retailer. Positieve uitstraling naar de jonge doelgroep die toch al zo lastig “ te vangen is” maar ook zet ze hiermee haar concurrenten op achterstand.

Wat hebben we nog meer gehad uit Zaandam:

De XL vestigingen waren zij als eerste mee

Pick up points

Online je boodschappen bestellen

Afhalen van je internet bestelling in de winkel (i.s.m. Bol.com)

Een app die door de winkel navigeert i.c.m. je boodschappenlijstje

Na 10 jaar Harry Piekema eervol ontslag verlenen en terugkomen met everybody Appie.

Gratis bezorgen van je boodschappen

 

………….en nog meer, zal er een groot aantal vergeten zijn.

Hoe dan ook, Albert Heijn is slim, veel sneller dan vroeger en zet in sommige gevallen trends en bind mede hierdoor meer de helft van alle huishoudens in Nederland aan zich.

 

Top!!