In Zwijndrecht (Zuid Holland) (her-) opende Lidl een winkel met daarin nieuwe en verbeterde elementen.
Hier vind je een paar foto’ s van de 1200 vvo grote winkel.
De winkel kenmerkt zich door een grote brood bake-off presentatie met meer dan 15 verschillende soorten kleinbrood De opslag voor de bake-off is groot evenals de werkruimte achter de presentatie. De grote vriezer welke een flink aantal pallets bergen kan vergemakkelijkt het werken voor Lidl personeel die op de afdeling werken.
De paden zijn breed wat het elkaar passeren van klanten vergemakkelijkt. De non-food artikelen zijn bij elkaar gepresenteerd in overzichtelijke bakken met duidelijke signing en prijscommunicatie. Ook de vrieskasten zijn een sterke verbetering t.o.v. de van de huidige opstelling. Kleine DV artikelen in de kasten, de grotere meer volumineuze en hoog roterende artikelen er onder.
Ook de verse noten presentatie is opvallend met containers vol noten waarbij de klant zelf een mix kan samenstellen.
De winkel beschikt over 10 kassa’ s en zal, maar dat is een schatting vermoedelijk 200K omzet per week moeten kunnen draaien.
Lidl bewijst hiermee maar weer eens dat het de formule uit Huizen serieus is om de positie op de markt nog sterker te maken dan nu al het geval is. De formule schuift steeds meer op richting een full-service formule maar dan zonder A merken maar met sterke eigen merken die hun waarde in prijs kwaliteit meer dan eens bewezen hebben. Wat in deze winkel ontbreekt is de service balie die in andere winkels al wel een plek heeft gekregen.
In de wetenschap dat ook Lidl bezig is om on-line boodschappen doen mogelijk te maken en de wens om in Nederland nog meer winkels te openen, zullen full service supermarkten steeds meer last krijgen van de formule. Met name het fair share op brood wat al sterk is, zal door de uitrol van deze presentatie naar meer winkels alleen nog maar groeien. De stagnatie in de groei welke GFK onlangs publiceerde, zal m.i. tijdelijk zijn, zeker wanner Lidl meer winkels gaat openen volgens dit concept.